Når man i dag skal have en nye medarbejdere i virksomheden foregår det mere og mere i samarbejde med forskellige former for rekruttering. For i dag er det ikke længere bare nok, at tage nogle personer ind, som man synes lyder interessante og så få en samtale. I dag benytter man for eksempel headhunting og rekruttering, som indebærer gennemgang af forskellige test og spørgeskemaer. Headhunting er et fænomen som især er vokset inden for de senere år. Her anbefales kommende medarbejder gennem tidligere referencer, som man henter forskellige steder henne. Det kunne også være, at man specifikt gik ud i sit netværk, og spurgte til om de kender til nogen, som kan opfylde en bestemt profil. Og så kan man eventuelt hører på, hvad de har at melde tilbage med.

Få den rigtige

Det smarte ved at benytte forskellige test i forbindelse med rekruttering af nye medarbejdere er, at man er mere sikker på, at få fat i en medarbejder, som vil passe ind i den profil, som man søger. Det kan være både på det kompetencemæssige plan, men i lige så høj grad på det personlige. Da det er noget mange virksomheder i dag ligger meget vægt på. Til en rekruttering kan det være, at man udsætter den kommende medarbejder for et outplacement forløb. Igennem et outplacement forløb kan man kortlægge nogle forskellige ting omkring personens værdisæt, arbejdsmetoder samt personlighed. Og derefter kan man så vurdere, om man synes dette vil kunne passe ind i den virksomhed man har. Man finder mere info via linket.