Den stærke historie
Hver dag kommer der nyheder frem, og det er lige fra at den kongelige familie har udvidet familien med endnu et medlem, til at en ny krig er brudt ud. Det er dog ikke lige alle historier, som får den opmærksomhed som de faktisk burde. Det er ikke alle historier som er lige så interesserende for offentligheden, som så mange andre ting er. Så kan man så diskutere, om det er de rigtige ting man fokusere på i dag. Men hvis man står som privatperson eller mest som virksomhed, og har brug for en som kan skrive din historie ordentligt er det også noget man kan finde inde på nettet i dag. Her kan man finde en person, som alt andet lige kan vække noget liv i ens historie, pressemeddelelse og så videre. Det er ikke alle som har evnen til at gøre det så fangende som en professionel, og det er jo op til en selv hvor meget virkning man ønsker for denne historie. En stærkere historie er jo alt andet lige meget mere tiltalende.
Mere opmærksomhed i medierne
Der er mange situationer, hvor man har brug for en stærk tale, pressemeddelelse, besked og så videre for at det får den ønsket reaktion. Det kunne eksempelvis være, at man skal formidle en ny strategiplan til sine medarbejdere. Det er ikke lige alle som kan strikke sådan en historie sammen, og så få den reaktion ud af det som man ønsker. Så hvis man skal ud og give en pressemeddelelse, eller bare ønsker en overskrift og tekst som tager overskrifter har man også brug for noget storytelling. Der er mange som bruger storytelling i dag, og det er der absolut intet galt med. Det handler om at skabe en spændende historie, og det kan man også ved at vælge de rigtige ord og så videre. storytelling er selvfølgelig ikke bare en sludder for en sladder, men mere en måde at få en mere gennemtrængende reaktion fra sine læsere og lyttere. storytelling virker.